Waarschuwing: zonder woorden (of mag dat niet?) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu Waarschuwing: zonder woorden (of mag dat niet?) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu

Waarschuwing: zonder woorden (of mag dat niet?)

Door: Leo en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jeannette

01 April 2008 | Australië, Cairns

Zonder woorden. Niet omdat ik niet veel weet te schrijven, maar dat dekt ons gevoel van de oostkust van Australie het meest. Eigenlijk zou ik niets moeten schrijven, maar gewoon stil zijn, genieten van de rust, van de ruimte en van de natuur, want dat is zo'n beetje kort samengevat van wat we hier aan de oostkust doen. We genieten van de onnatuurlijk blauwe luchten, van de zonsondergang die de avondhemel werkelijk in brand zet, van het bizar
heldere water, waarin zwemmen overigens, vanwege alle dodelijke haaien, kwallen en krokodillen, taboe is, van de doejongs en de dolfijnen die we vanaf de veerboot zien zwemmen, van de possums die na de schemering uit de boom naast onze caravan naar beneden klimmen, van de kakatoes, die in grote getalen deel uit maken van het dagelijks leven en dat met hun geschreeuw graag laten horen, van het schelpen zoeken op het strand, van het dieren spotten tijdens de bushwalks en, last but not least, van het jongleren in het park, op het strand of op het busstation, terwijl we staan te wachten op onze bus, maar genieten ook van de gastvrije en behulpzame mensen, die mij steevast "mate" noemen en Jeannette "dear" of "love".

Australie is ook het land van de regeltjes. Of het nu is dat we 5 maanden in het enigszins regelloze Azie hebben verbleven of omdat er hier meer regeltjes zijn dan we in Europa gewend zijn, weten we niet, maar we hopen niet dat dat onze toekomst in Europa is. Werkelijk voor alles wordt gewaarschuwd. Op iedere kruising met stoplichten vind je een instructie in vier stappen hoe je over moet steken. Op de pakken melk staat niet alleen "hier openen" (je weet wel, wat ze in Belgie hebben vervangen door "thuis openen"), maar aan de andere kant van het pak staat "aan de andere kant openen". Dit soort gepamper leidt er dan toe dat je op de deur van de trein het volgende opschrift aantreft: "waarschuwing, deze deur gaat open zonder waarschuwing".

We zijn inmiddels in Hervey Bay aangekomen nadat we eerder vanuit Cairns, Townsville, Airlie Beach en Rockhampton hebben aangedaan. Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan Fraser Island, een zandeiland van 120 km bij 18 km, wat door zijn bijzondere flora en fauna is opgenomen op de World Heritage list. De komende dagen reizen we via Brisbane naar Sydney, waarmee onze tournee door Australie alweer tot een einde komt. Maandagochtend vliegen we terug naar Bangkok.

Oja, in verband met copyrights en auteursrechten is een USB-poort op een openbare computer een zeldzaamheid. Vanwege die reden is het uploaden van foto's zelden mogelijk. Vandaag beschikt de computer wel over die mogelijkheid, zodat we gelijk nog een paar foto's en filmpjes bij het vorige bericht hebben geplaatst. Natuurlijk worden we voor het gebruik nog wel even gewaarschuwd dat het verboden is om enz. enz. De hoogte van de boete staat er dit keer niet bij.

• 01 April 2008 - 09:43

Gerrie:

Hallo wereldreizigers,

ik ben nog steeds stik jaloers..... en ik vind het natuurlijk hardstikke leuk om toch een beetje met jullie mee te reizen. Wat een belevenissen allemaal zeg! Hier mis je niks hoor, allemaal gedoe om niets. Geniet maar lekker verder!(Leo, ik zag dat er misschien een nieuwe carriere voor je is weggelegd?!?!.... vooral blijven oefenen!)
    Nog heel plezier,

groetjes, Gerrie

• 01 April 2008 - 18:28

Wil Koole:

Fijn om weer wat van jullie te horen. Pa vraagt iedere dag of er nog een bericht op de computer staat.Zo te zien gaat alles nog goed met jullie.Je hebt ook weer veel gezien en meegemaakt.De foto,s van de luchten zijn ook prachtig en wat een mooi wit strand. Zijn jullie ook nog bij het Groot Barriere rif geweest? Ik las op internet dat er eind februari behoorlijke overstromingen waren in o.a. Rockhampton, hebben jullie daar ook nog iets van gezien? En hoe is het met jullie ogen? Konden die de extreme hitte en het felle licht aan?
    Nu is de tijd in australie al weer bijna om, snel gegaan toch, We wensen jullie een goede reis naar Bangkok en horen dan wel weer hoe de reis er verder gaat uitzien. Hartelijke groeten en blijf gezond. Joop en Wil Koole.

• 01 April 2008 - 18:45

Ria En Arie.:

Hoi Leo en Jeannette.
    Jullie tournee door Australië met heel veel kilometers zit er weer op.Natuurlijk ontzettend veel gezien en meegemaakt.De foto's en video's zijn erg mooi,zo hebben wij Leo ook zien jongleren
    en dan de zonsondergang die de avondhemel in brand zet,ongelooflijk om zo iets te zien.Kunnen jullie alles nog wel opslaan,gelukkig is daar de mogenlijkheid voor,om alles op c.d.rons te zetten.Maandag vliegen jullie weer naar Bangkok,wij horen wel wat de plannen
    verder zijn. Met ons gaat alles goed.
    Veel reisplezier en pas goed op jezelf.
    Groetjes Ria en Arie Zondervan.

• 02 April 2008 - 11:14

D Den Boef:

Hallo Leo en Jeanette.

Wat een belevenis weer wij blijven toch wel een beetje jaloers.Gezien de ervaringen die jullie op doen.De foto,s zijn harstikke mooi en duidelijk.Veel blauw en wit wat betreft de luchten en het water.Geniet ng maar volop van de zon want in Nederland is het guur en koud.Met de paasdagen op de camping veel sneeuw gehad,het is wel mooi maar verlagen nu naar een beetje zon.
    Wij wensen jullie een goede reis te naar Bangkok en blijf gezond.

Corrie en Dick

• 02 April 2008 - 20:09

Sytske:

Zo wereldburgers (want dat wordt je vanzelf denk ik) de beschrijving die jullie geven van australie maakt het wel heel aantrekkelijk om er ook eens naar af te reizen. Alleen die regels.......en ik maar denken dat we in Nederland zoveel regeltjes hadden, blijkt het aan de andere kant van de wereld net zo erg te zijn.
    Nog veel plezier verder.
    Grt Syts

• 02 April 2008 - 20:12

Sytske:

WAAAAAT "wordt je" met dt???
    Sorry foutje, maar dit kan ik zelfs als kleuterjuf niet laten staan.

• 06 April 2008 - 14:14

Carinarie:

Hai Mate en Dear !

Wat een bijzonder land is het, he?
    Jullie hebben het trouwens wel extreem heet daar.

Jammer trouwens van de jongleerballen of heb je nu echte Australische ?

Willen jullie nog wat echt Dordts horen ? Arie heeft net de Dwars door Dordt-loop gelopen en ligt nu uit te rusten in bad. Was onder de 50 minuten dus z'n doel was bereikt. De meiden waren alleen hevig teleurgesteld dat hij geen beker of medaille kreeg. Zo zie je maar, ieder een ander doel.

Zijn benieuwd wat jullie volgende doel wordt.

Dikke kus !

Pluimertjes