Geen punt - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu Geen punt - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu

Geen punt

Door: Leo en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jeannette

05 Juni 2008 | Thailand, Ao Nang

Geen zin, onzin, zinloos, zin, openingszin, geen punt

Oktober, afscheid, vertrek, Thailand, Bangkok, lokale bus, hulpvaardig, indrukken, overweldigend, wokken voor gevorderden, phat thai met egg, Chao Praya rivier, Royal palace, chinatown, hotel Royal, Happy House, Thaise Bath, chatuchak weekendmarket, nachttrein, Chiang Mai, olifantrijden, raften, avondmarkt, Pai, natuur, rust, fietstocht, te warm, Bob Marley, Chiang Rai, Golden Triangle, doofstomme jongen, Burmese grens, mighty Mekong River, Sukhothai, slecht gegeten, WC, snel genezen, Bangkok, beetje vertrouwd, Ko Chang, eiland, tegenvaller, barracuda op de BBQ, te veel cocktails, resort, Golf van Thailand, golfkarretje, zwembad, Trat, oud ziekenhuis, tempelcomplex, monnik, apen, foto's, kakkerlak in eten, geen honger meer, Chanthaburi, Heather, Usa, dolfijnen, dagtour op brommer, zwemmen in waterval, goede herinneringen, USB kabel camera vergeten, cardreader gekocht, werkt niet, bamboeworm, zijdeworm, sprinkhaan, lekker, voor bij de borrel, Sawadii khrap, khawpkhum khrap, Bangkok, zijn we weer, einde oktober, geen zin, geen punt

November, Cambodja, Siem Reap, memorabele bustocht, Peter en Corinna, fijn hotel, stokbrood voor ontbijt, Angkor Wat, Angkor Tomb, Tombraider, hoogtepunt, fietsen, krokodil op BBQ, slang ook, valuta Riel, US Dollar uit ATM, apen voeren, niet verstandig, in mierennest staan om te plassen evenmin, alle fietsers zijn Nederlanders, of andersom, Phnom Penh, boulevard, Mekong rivier, pizza's en Angkor draft, te jonge boekverkopers, kopieen LP, uitgave 2008, nu nog 2007, wel leuk, Peter en Corinna, rat in keuken, kakkerlak op tafel, gratis bier, lekker gegeten, "don't look in the kitchen, just enjoy the food", wijze les, gefrituurde vogelspin, niet gegeten, spijt, Sihanoukville, strand, jongleren met ballen, moeilijk, warm, snorkelen, diarree, antibioticakuur, snel genezen, bedankt Lia, Phnom Penh, Killing Fields, gevangenis, van pistool tot rakketwerper, open brief aan Rita, geen antwoord, Vietnam, Ho Chi Minh City, vroeger Saigon, valuta Dong, home box office (HBO), te veel brommertjes, foto's in oorlogsmuseum, onbegrijpelijk, Vietcong tunnels, Mekong Delta, reproducties van schilderijen, ambitieuze jonge generatie, Dalat, 1500 meter hoogte, kouder, cardreader gekocht, werkt wel, 20 km trekking, Nha Trang, hoteltopper, verlaten stranden, Zuid-chinese zee, warmer, einde november, geen zin, geen punt

December, Hoi An, chinese binnenstad, havenplaatsje, sereen, verjaardag Jeannette, Hue, oude citadel, fietsen, top loempia's, hoe kan het ook anders, slippers gekocht, gebak voor Jeannette, en een frietje, met mayo, nachtbus, Hanoi, Old quarter, uitlaatgassen, Bia Hoi op straat, verjaardag Leo, en Bhumibol, circus, circusschool, geen jongleerclubs gevonden, mausoleum Ho Chi Minh, madame Tussaud, boeiende stad, bevalt ons wel, handvaardigheid, Halong Bay, tweedaagse cruise, Golf van Tonkin, knaagdieren aan boord, bevalt ons niet, indrukwekkend landschap, Hanoi, lokale bus, Vinh, tussenstop, gezeur over geld, komt meer voor in Vietnam, en Azie, Hue, Laos, Savannaket, wel ATM's, laag daglimiet, valuta Kip, Grita, dinosaurusmuseum, kapper geweest, lokale bus naar Pakse, spartaans, chauffeur, volgens ons is de bus vol, volgens hem niet, stiekem roken uit raam, Champasak, twee-urige boottocht, Khmer ruines, Katja, gezellige avond, ferry-bus-ferry, Don Khong, fietstocht, schooltje, tour naar de watervallen en Mekong rivier, op rots in rivier naar de Irrawaddy uitgekeken, zoetwaterdolfijn, gevonden, kapotte buitenboordmotor, Vincent en Madelaine, ook mee, prettig gezelschap, terug naar Pakse, Thailand, Ubon Ratchathani, een nachtje, door naar Nahkon Ratchasima (Khorat), een nachtje, eerste drooglegging, verkiezingen, Pak Chong, nationaal park, duizenden vleermuizen, misschien miljoenen, toekan's, gibbons, leguanen, herten, olifanten, kerstavond, Ayuthaya, trein, houten kop op houten bank, kaartje 50 eurocent, oude hoofdstad, tempelruines, fietsen, japanse jongen, fietst van Bangkok naar Istanbul, zijn eerste dag, wensen hem een jaar van voorspoed, Kanchanaburi, prijsvraag, brug over River Kwai, virus op memorycard camera, Bangkok, zijn we weer, einde december, eind 2007, geen zin, geen punt

Januari, 2008, nieuwjaar, zus Bhumibol overleden, land in rouw, wij ook, voor de zekerheid, taxi loopt vast rondom Royal Palace, nu in diepe rouw, Hua Hin, druk, toeristisch, hoogseizoen, snel verder, geen bus, geen trein, lang wachten, toch een bus, Krabi, eenvoudige kamer, geen ramen, Ao-Nang, bungalow, jongleren, strand, Indische oceaan, pedicure, zachte voetjes, apen op het strand, massage, relaxen, lezen, puzzelen, stukjes schrijven, Hat Yai, slapen bij Chinees, Maleisie, Georgetown, wennen, valuta Ringgit, koloniaal, indiaas eten, Cameron Highlands, Nederlanders, wandelingen, Jeroen en Ivanka, Martine, Petra en Fred, regen, Taman Negara, landrover, jungletrain, tropisch regenwoud, rivier, reuze mieren, reuze bomen, Canopywalk, 35 meter hoog, 14 januari, pannenkoek als bruiloftsgebak, verrassing van J, I, en M, blij verrast, Kuala Lumpur, Chinatown, Jalin Petaling, Puduraya, Petronas Towers, Skybridge, eindelijk jongleerclubs, indiaas restaurant, voortaan vaste stek, altijd hand voor Leo, niet voor Jeannette, moslim, dua garlic naan, dua tandoori chicken, dua kopi-ice, terimah kasi, Singapore, Martine, westers, Orchard road, valuta Singapore dollar, Jimmy Juggler, Esplanada, underground, little India, chinatown, Melaka, Me and Mrs Jones, Zoo, stadhuys, bus 17, karaoke, chinese schoentjes, Kuala Lumpur, KLCCT, vliegtuig, Indonesie, Java, Jakarta, bus Bogor, valuta Rupiah, restaurant, uitzicht op vallei, aandoenlijke man, mammie, man was 70, erg Indonesisch, wonderschone bustocht, kretek sigaretten, Garut, kakkerlakken in kamer, moe, geeft niet, lekker geslapen, Pangandaran, desolaat, tsunami, poppenmaker, kroepoekmakers, Green Canyon, brommer, einde januari, geen zin, geen punt

Februari, trein, Yogjakarta, hectisch, borobudur, aardschok, vliegveld Jakarta onder water, 3 dagen gesloten, waren we een week geleden, batikpainting, zware Van Nelle, zwembad, jongleren met 4 ballen, moeilijker, moegestreden zitvlak, teveel lokale bussen, 22-urige busrit naar Kuta op Bali, luxe bus, luieren aan zwembad, Surabaya onder water, reden we gisteren langs, planning kan slechter, surfoord, monument bomaanslag, zitvlees gaat al beter, transport geboekt naar Gili Trawangan, zijn ons vergeten, geeft niet, gaan een dag later, Lombok, Gili Trawangan, snorkelen, fietstocht, nachtbus, Sumbawa, Sappe, geen ferry, geen Floris, nokomodo, douche is schepemmer en bak koud water, toch lekker, sardine en inktvis, drogen in de zon, stank, niet lekker, vliegveld, betalen in achteraf kamertje, cash, 1 uur later vliegen we, Denpasar, Bali, Kuta, bus naar Ubud, rijstvelden, het beste eten, gado-gado, sate, nasi champur, houtsnijwerk, patatje oorlog (sorry), gerookte eend, geweldige accomodatie, 9 uur naar bed, ontbijt op verranda, roti pisang, apenbos, houten varaan, 10 dagen, vliegtuig, mes nog in handbagage, inleveren, zonde, Maleisie, Kuala Lumpur, bedvlooien, andere kamer, besluiteloos, Air Asia, Bangkok, zijn we weer, 2de drooglegging, weer verkiezingen, nog steeds besluiteloos, besluit, Australie, online visa, binnen 4 dagen vliegen, einde februari, geen zin, geen punt

Maart, Australie, Sydney, douane, lastig, valuta Australische dollar, Mardigras-gayparade, slechtste bed, teleurstelling, Australie is geen Azie, alles is anders, erg wennen, we gaan terug, we blijven, maar niet voor 2 maanden, ticket wijzigen, later, trein, Katoomba, Blue Mountains, The Three Sisters, wijdse vergezichten, canyons, wennen, moeilijk, omgeving prachtig, lekkere wijn, goede port, spaghetti, Leo kookt, Jeannette wast af, uitstapjes naar Blacktown, trein, Broken Hill, afgelegen, mijnstad, de onze ook, outback, St. Patricks day, gastvrij, rare snuiters, koud zwembad, YHA Social Security Inn, Silverton, Madmax, kangoeroe, heet, prijsvraag, boodschappen doen, bijzondere plaats, Adelaide, nog steeds heet, door naar Mount Gambier in South-Australia, dor dorder dorst, camping, caravan, hulpvaardig, nog heter, Blue Lake, pasen komt, probleem, vliegtuig, ticket gewijzigd op vliegveld Melbourne, Cairns in Queensland, teveel regeltjes, Townsville, goede vrijdag, slenteren langs de boulevard, net als iedereen, Airly Beach, zaterdag voor pasen, 2 uur zoeken naar accomodatie, gevonden, boodschappen, bus, blijkt geweldig, cabin, dieren, roadrunners, possums, hagedissen, zwembad, insekten die steken, en bijten, niet gezien, wandelingen, Coral Beach, verse melk, gebakken aardappelen, Swamp Beach, Rockhampton, tussenstop, biertje in de pub, laat, uitsmijter, Greyhound, Hervey Bay, einde maart, geen zin, geen punt

April, Hervey Bay, huisje, strand, Stille Oceaan, zonsondergangen, avondrood, kakkatoes, jongleren, met clubs, Fraser Island, wit zand, helder water, strandhighway, dingo's, doejongs, dolfijnen, strandwandelingen, Woolworth's, boodschappen, wijn in zakken, lezen, schrijven, Greyhound, Bayron Bay, tussenstop, caravan, Newcastle, vertraging, te laat, hostel dicht, geen geld retour, niet erg gastvrij, YHA, wel gastvrij, Surfest 2008, wereldkampioene, dolfijnen spelen in de golven, wij op het strand, strandzwembaden, alweer spaghetti, Leo kookt nog steeds, Jeannette wast nog steeds af, Greyhound, Sydney, YHA, zijn bijna lid, operahouse en harbourbridge, leuke dag, maakt eerste kennismaking goed, turkse pizza, vliegtuig, Thailand, Bangkok, zijn we weer, Thai Airways, audio-videosysteem, oud en nieuw, Songkran, shoppingmalls, oranje broek, koniginnedag in China, bekenden op terras, komt meer voor, dochter Bhumibol, heet, veel water, Kanchanaburi, zwembad, 3de drooglegging, hoezo geen democratie, Bangkok, zijn we weer, Air Asia, Macau, valuta Macau dollar, schaarse accomodatie, afgelegen hotel, bouwput, typhoon op 1 dag gemist, veel vietnamese vissers nog vermist, bus, China, Guangzhou, grensovergang, lange rijen, geen probleem, valuta chinese Yuan (RMB), Shamian eiland, adoptiereizen, specerijenmarkt, schorpioenen, lichtshow, op gevels, en rondvaartboten, taxi, airport shuttlebus, vliegtuig, Yangzhou, via Guilin, rustiek, karakteristiek, wonderschoon landschap, fietstocht, zadelpijn, vliegtuig, Chongquin, lekker eten, Yangtze rivier, panda's in Zoo, skytrain, inschepen voor 3-daagse cruise, einde april, geen zin, geen punt

Mei, riviercruise, Yangtze rivier, dekstoelen, uitzichten, excursies, ghostcity tempel, waterpeil, volgend jaar, 22 meter hoger, drie kloven, nevelig, medepassagiers, tafelindeling, excursie, drie kleine kloven, regen, Three Gorges Project, de drieklovendam, sluiscomplex, 5 x 22 meter hoogteverschil, kolosaal, uitchecken, bus, Wuhan, 7-days Inn, vliegtuig, Xian, hotel, bevalt niet, guesthouse, chinese courtyard, bevalt wel, terracottaleger, toeristische straatjes, eindpunt zijderoute, gezocht, op fiets, niet gevonden, busstation, hulpvaardig, telefoontje in bus, Pingyao, oude ommuurde vesting, traditioneel courtyard house, filmopname, filmster, niet voor ons, verkoudheid, bus, veel vrachtverkeer, files, lange rit, 5 kungfu films gezien in bus, avond, 9 uur, donker, taxi, hostel, Beijing, hostel twijfelachtig, blijven toch, alles under construction, aardbeving, Chongquin ook geraakt, waren we een week geleden, hutongs, plein Hemelse Vrede, Verboden stad, fietstochten, chinees reisgezelschap, chinese muur, onweer, olympisch stadion, olympisch zwembad, stadsparken, lichaamsbeweging, nog steeds verkouden, snuit neus op straat, valt niet op, doet iedereen, muziekinstrumenten, heerlijk eten, olympische medaille, vliegticket geannuleerd, problemen met creditkaart, opnieuw geboekt, cash betaald, regen, modderpoel, Beijing airport, groot, nieuw, vliegtuig, aanstekers inleveren, Guangzhou, zondag, wholesalemarkt, kijken onze ogen uit, benefietconcert aardbeving, bus, Macau, centrum, Lisboa hotel, MGM Grand, Las Vegas, Air Asia, Kuala Lumpur, indiaas eten, weer een hand, Puduraya, chaos, bus, Singapore, metro, Bert, Nel, Romy, Sven, gastvrij, Zoo, golfles, zwembad, Feijenoorddekbed, Hollandse school, bedankt, bus, Melaka, Me and Mrs Jones, zoenen, biertje, piano, Chinatown, vaarwel, bus, Kuala Lumpur, indiaas eten, vaarwel, chocolaatje toe, Georgetown, krab gegeten, speedboot, 35 knopen per uur, 2,5 uur varen, Langkawi, speedboot, Thailand, Krabi, hotel, rivierzicht, Sawngthaew, Ao Nang, bungalow, laagseizoen, herinneringen, lezen, schrijven, einde mei, geen zin, geen punt

Juni, WAT??? IS HET AL JUNI???? en we wilden nog .......... en ........... en .......... en........ geen zin, om naar huis te gaan, kijken er wel naar uit, slotzin, geen punt

• 05 Juni 2008 - 12:06

Irma:

Veel, heel veel meegemaakt. Indrukken voor het leven.
    Dan lijkt het alsof het hier heeft stilgestaan.
    We kletsen binnenkort wel een keer live bij dat is makkelijker als per openbare mail.
    Als jullie terug zijn hebben wij vakantie maar daarna spreken we elkaar wel een keer.
    In elk geval was de laatste keer dat wij er waren alles nog goed met de wonderwel. Dit is misschien alvast een geruststelling, alhoewel ik denk dat jullie daar momenteel niet echt mee bezig zijn.
    Groetjes
    Irma

• 05 Juni 2008 - 16:31

Anneke:

Hoi, jeetje zeg wat een verhaal! Super leuk om al jullie steekworden te lezen, en ja wat hebben jullie veel meegemaakt, en wat is het hier dan rustig. Nu de terug reis in zicht is zal het wel wennen zijn wanneer het vliegtuig de Nederlandse bodem raakt. We spreken elkaar snel met een lekker glas wijn. x

• 10 Juni 2008 - 11:02

Carinarie:

Hallo, wat hebben jullie veel gezien ! Dit kun je nooit tijdens een etentje even vertellen ! Echt geweldig jullie verhalen. Goede reis terug ! Dikke kus Carinarie en kids