Welkom thuis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu Welkom thuis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu

Welkom thuis

Door: Leo en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jeannette

19 Juni 2008 | Nederland, Dordrecht

We zouden natuurlijk het weer in Nederland kunnen bekritiseren, Jeannette heeft de aflopen dagen de vuile was weggewerkt, ook dat is even wennen, we koken weer zelf en ruimen het ook weer zelf op, kortom , we zijn weer thuis. Ons huis ligt er nog net zo bij als toen we weggingen. Dat gaat niet vanzelf, maar is verzorgd door onze ouders, waarvoor we ze zeer dankbaar zijn, evenals voor de ontvangst op Schiphol en de hartelijke ontvangst thuis.

Na 270 dagen, 95 verschillende bedden, 235 x ontbijt, lunch en diners buiten de deur, na 45 malariapillen, na in totaal zo’n 75.000 kilometer te hebben rondgetrokken, waarvan 25.000 km met bus, trein of boot en 50.000 km met vliegtuigen, verdeeld over 16 vluchten, 600 uur in bussen te hebben doorgebracht, 37 uur in treinen, 17 uur op ferries, 63 uur in vliegtuigen en 2 cruises, zitten we thuis aan de keukentafel, kijken we elkaar soms een beetje sip aan en zegt Jeannette tegen mij:”je zou nog een stukje schrijven ter afsluiting van ons weblog”. Om de een of andere reden is de inspiratie minder dan anders om daar nog een keertje voor te gaan zitten. De afgelopen drie weken hebben we, om het niet te verleren, nog wat rondgetrokken door Maleisië en hier en daar afscheid genomen van de tijdens de reis opgedane kennissen, waarna we voor twee weken de stranden in het zuiden van Thailand hebben opgezocht. Ook al staat daar het regenseizoen op het punt te beginnen, hebben we daar de rust kunnen vinden om, voor het eerst, 15 dagen op dezelfde locatie te blijven en onszelf de tijd te gunnen om te wennen aan de gedachte dat het binnenkort afgelopen is. En dat is niet geheel emotieloos voorbij gegaan. Het is verleidelijk om de, naar ons gevoel trieste, gedachte dat het afgelopen is de boventoon te laten voeren, maar deze wordt toch telkens weer verdrongen door het blijde gevoel dat we deze spannende, uitdagende, boeiende en avontuurlijke reis hebben kunnen en mogen maken.

Het schrijven van de berichten op ons weblog hebben we beide ervaren als een binding met Nederland, waar we ook waren. Het was altijd een rustgevend idee om te weten dat andere mensen wisten waar we uithingen en hoe het met ons was. Met hetzelfde gevoel was het altijd zeer prettig om de reacties te lezen. We keken daar telkens weer naar uit.

Tenslotte het antwoord op de vraag of we op reis zijn geweest of met vakantie. Het antwoord is: “geen van beide”. Het is geen reis en het is geen vakantie, het is een levenservaring. We zijn gewoon doorgegaan met leven, maar dan op een andere locatie en onder andere omstandigheden en we zijn van plan daar nog lang mee door te gaan.

Groeten aan iedereen en een dikke kus.

• 19 Juni 2008 - 11:34

Frans:

Hoi Leo en Jeanette
    Welkom Thuis van ons. We komen gauw jullie levenservaringen aan horen.
    Groeten

Frans

• 19 Juni 2008 - 14:36

Sytske:

Hoi Jeanette en Leo,
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. En als je zin hebt Jeanette, komt gerust eens langs in het nieuwe gebouw, de vrijdagmiddagborrel is ook in het nieuwe gebouw een vast ritueel dus je kunt net als vanouds aanschuiven.
    Grt Sytske

• 19 Juni 2008 - 22:09

Trudi Vink:

Hallo Leo en Jeannette,
    Ook van mij welkom thuis. Fijn dat jullie weer gezond terug zijn. Hopelijk lukt het jullie om snel weer te wennen in het koude Nederland. Nog bedankt voor alle gezellige verslagen. Het was leuk om zo met jullie mee te reizen. Groeten en hopelijk snel tot ziens,
    Trudi.

• 20 Juni 2008 - 11:13

Migchel:

Welcome back ;-) En Leo, hoewel je hoofd er waarschijnlijke helemaal (nog) niet naar staat, enige kleine huishoudelijke info: als je op kantoor komt zal je je ouwe plek niet terugvinden. Dat komt niet vanwege een disciplinaire maatregel :-) , maar vanwege een interne verhuizing. Je bent ingehuisd bij Henk Boersma op de 9e verdieping (kam D).

Tot spreeks, Migchel

• 20 Juni 2008 - 21:15

Lia Besseling:

Hallo Leo en Jeanette,
    Ook van mij een welkom thuis. Fijn dat alles gezond en wel is verlopen. Hopelijk went het weer snel in dit koude kikkerlandje.
    In ieder geval een warme groet van mij en wie weet.... tot ziens in "de Esdoorn". groetjes Lia.

• 21 Juni 2008 - 09:13

Ries En Cobi:

Welkom beneden de zeespiegel. Met interesse alles gevolgd. Zodra behoefte aan varen bestaat zijn jullie welkom op de Doejong. Zodra er een klein Dordtenaartje is geboren vertrekken wij naar de Wadden. Bij gelegenheid praten we bij.
    Tot ziens.

• 23 Juni 2008 - 07:48

Joost En Selma:

We hebben genoten van jullie schittrende verhalen jullie hebben groot gelijk dit te hebben gedaan we dachten jullie nog te ontmoeten in Bali want daar gaan we heen op 9 oktober voor drie weken
    het zal voor jullie wel even wennen zijn het dagelijkse leven weer op te pakken hoop jullie weer een keertje te ontmoeten met de boot groetjes van ons twee

• 23 Juni 2008 - 20:29

Arie En Ria.:

Hoi Leo en Jeannette.
    Wij zijn erg blij,dat jullie weer gezond en wel thuis zijn.Het was een geweldig weerzien op Schiphol.
    Groetjes Ria en Arie.

• 29 Juni 2008 - 09:09

Bert:

Good to be back home ?!
    We 'll stay here for a few years more in tropical Singapura & surroundings.

• 11 Augustus 2008 - 21:49

Ingrid De Vries:

Hallo Jeanette en Leo,
    Ik beken het, ik ben een van de stiekeme gluurders op deze fantastische site.
    Wat een reis en wat enorm leuk geschreven. Ik heb expres niet gereageerd tijdens julle reis. Hebben elkaar jaren niet gesproken en dan nu.... Niet het goede moment. Maar wilde jullie nu toch nog even laten weten dat ik jullie reis op de voet gevolgd heb. Had de serverlink van mijn vader gekregen die hem weer had van jouw ouders Jeanette.
    Kan me voorstellen dat dit gen reis was, geen vakantie, maar een levenservaring. Mooi gezegd
    Hoop dat jullie al weer een beetje geacclimatiseerd zijn, al lijkt me dat alleen al een hele opgave.
    Maar mochten jullie nog een keer op reis gaan dan hoop ik dat ik weer de link krijg van jullie site. Bedankt voor het mee genieten. Groetjes Ingrid inja123@hotmail.com

• 20 Augustus 2008 - 11:42

Louis Bonnemaijers:

Hoi Leo & Jeannette,
    Dit is toch ontzettend leuk wat jullie ondernomen hebben, ben dan ook nieuwsgierig hoe deze onderneming is vergaan, zal spoedig eens contact opnemen.

Groet,
    Louis