Prijsvraag - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu Prijsvraag - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu

Prijsvraag

Door: Leo en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jeannette

10 Maart 2008 | Australië, Broken Hill

Sinds een paar dagen bevinden we ons aan de rand van, of wellicht al een paar honderd kilometer in "no-where". De middle of no-where ligt nog circa 1500 km hier vandaan. We hebben dus de rand van de outback bereikt en daarmee voor het eerst geroken aan de grote leegte, het absolute niets. Een andere vertaling van outback schiet mij op dit moment niet te binnen. We zitten wederom in de lokale openbare bibliotheek om een kort stukje te schrijven. We hebben niet veel tijd, zodat we er een prijsvraag van maken. Gisteren hebben we op een kleine afstand van hier een klein plaatsje bezocht en uiteraard de nodige foto's genomen. Op 1 van die foto's is een zwarte auto te zien. De vraag is in welke speelfilm die auto een rol heeft gespeeld. De bonusvraag is in welk stadje wij de afgelopen dagen hebben vertoefd. Als laatste aanwijzing nog het volgende. Deze regio wordt de afgelopen dagen getroffen door een hittegolf. Het is tot nu toe de heetste maand maart sinds 1940. Op de middag loopt de temperatuur hierdoor op tot 37 graden. Uiteraard in de schaduw gemeten. Het is dus lekker warm. Inzendingen zijn mogelijk tot het volgende moment dat wij een computer tegen het lijf lopen.

Succes.

  • 10 Maart 2008 - 14:08

    Grita:

    Hmm tja, ik ben weer thuis en heb toch niks beters te doen haha:

    De auto is een replica van de Ford Falcon die gebruikt werd in de film Mad Max 2. Hij staat in het uitgestorven dorpje Silverton, een half uur rijden vanaf Broken Hill waar jullie, denk ik, vertoeft hebben. Er werden meer films in deze regio gemaakt waarvan Priscilla Queen of the Desert (hilarisch!!) wel de bekendste is.

    Wat heb ik gewonnen? Ik hoop flink wat zon :-)
    Have fun, groeten uit, inmiddels weer, Friesland

  • 10 Maart 2008 - 17:00

    Armand:

    Grita was me voor. De auto is inderdaad gebruikt in mad max 2. Enige toevoegingen op het antwoord van Grita, welke ik hierbij nog zou willen geven. Het kenteken van de auto is MAX.079, en ik vraag me af of jullie nog geproefd hebben van de welbekende homemade pea soup in het Silverton Hotel?
    Broken Hill is de enige plaats in de wijde omtrek van Silverton Hotel, dus daar zullen jullie in The Lodge Outbreak Motel (gokje) hebben gelogeerd.

    Groeten uit Paap.

  • 15 Maart 2008 - 15:52

    Grita Weer:

    hmm ik hoop niet dat ik die eerste prijs nu met Armand moet delen, kan wel wat zon gebruiken, ben al bijna weer helemaal wit ;-)

  • 17 Maart 2008 - 11:12

    Anneke:

    Ja, jammer te laat voor de prijsvraag, haha maar wel geweldig zeg! Heerlijk om weer een verslag van jullie te lezen en de foto's te bekijken. Vorige week heb ik Maria op schiphol gedag moeten zeggen, zij heeft besloten voorgoed in Australie te blijven. Na de reizen door Afrika en Australie wil ze niet meer terug naar Nederland. Het verhaal over een visum krijgen heb ik al eerder gelezen in de brieven die ik van haar heb gekregen. Geduld is wat je moet hebben, zij hebben wel eens twee weken ergens moeten wachten, pffff en ook in die hitte, geen pretje volgens mij!! Nou luitjes goede reis en lekker genieten doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broken Hill

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2008

Welkom thuis

05 Juni 2008

Geen punt

24 Mei 2008

Beijing "Under construction"

09 Mei 2008

Om niet te vergeten

27 April 2008

Ploblemen met de "R"
Leo en Jeannette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 58255

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Polen

25 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Tunesie

13 Oktober 2011 - 13 November 2011

Bali

02 Oktober 2007 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: