Update Tunesie - Reisverslag uit Bizerte, Tunesië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu Update Tunesie - Reisverslag uit Bizerte, Tunesië van Leo en Jeannette - WaarBenJij.nu

Update Tunesie

Door: Leo en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jeannette

29 Februari 2012 | Tunesië, Bizerte

Zondag hebben we dan toch Tunesie bereikt zonder verder oponthoud en Yvonne heeft ons van het vliegveld opgehaald met Ali en Sarah. Vervolgens zijn we naar Bizerte gereden en hebben we kennis gemaakt met oma. Zondagavond heeft Yvonne een traditionele maaltijd gemaakt. Omdat Bizerte aan zee ligt horen daar uiteraard vis en schaaldieren bij. Smullen, smullen, smullen. Op maandag hebben we eerst met een korte wandeling Bizerte verkend en daarna zijn we daarna naar Utica gegaan (een opgraving van een oude romeinse stad circa 30 km buiten Byzerte) Als lunch nog een half schaap genuttigd van de barbeque. Met een hele volle maag vervolgens het nationaal park Ischkeul bezocht.
Gisteren moest Yvonne werken en zijn Jeannette en ik op ons ons gemak door Bizerte gaan wandelen. We hebben de historische sites en de diverse markten bezocht. In de avond weer heerlijk bij Yvonne gegeten. Vandaag zijn we nog steeds in Bizerte en gaan we o.a. inkopen doen voor de rijsttafel van vanavond (zonder ketjap natuurlijk). Morgen gaan we naar Tunis stad, maar waarschijnlijk blijven we gewoon slapen in Bizerte, zodat we heen en weer reizen. Tunis stad is maar 60 km weg en we we hebben een heerlijk resort hier. We hebben mooi weer gebracht in Tunesie. De regen van de voorbije weken is weggetrokken (heeft nog wel z'n sporen nagelaten) en het is overdag heerlijk in de zon.

Wordt vervolg, groetjes

Leo en Jeannette

• 29 Februari 2012 - 15:47

Trudi Vink:

Gelukkig nu wel goed aangekomen. Brengen jullie als jullie naar huis komen de zon mee want het is hier nog steeds somber en mistig. Desondanks heb ik toch vandaag een heerlijke wandeling gemaakt met je moeder. De temperatuur is wel goed.
    Nog fijne dagen en vele lekkere maaltijden. Groetjes, Trudi

• 29 Februari 2012 - 18:14

Wil Koole:

Wat fijn dat jullie het leuk hebben in Bizerte en bij Yvonne. De reis van zondag is blijkbaar goed verlopen. Wij hebben ook een gezellig avondje gehad bij Jean. haar ouders. Vandaag een fijne wandeling gemaakt in de mist, maar dat heeft ook zijn charme. Verder alles goed hier. Nog een goede tijd in Tunesie en een voorspoedige terugreis. Liefs Joop en Wil.